Lucidesa, temors i tensions en la RAE

Luis Mateo Díez Foto: Carrusan

Ens encanta que autors de la talla de Luis Mateo Díez ens acompanyen en esta edició del festival. Ell, que és membre de la RAE, Premi Nacional de les Lletres i prolífic autor amb un maneig magistral del realisme màgic a este costat de l’atlàntic, del folklore, la tradició i la llegenda, estarà amb nosaltres la vesprada del 17 de novembre a les 18.45 presentat per Miriam Alonso.

D’entre la seua obra podríem destacar una quantitat important de títols, com els que tenen per protagonista Celama, un lloc que no existeix, però està més viu que moltes ciutats reals, o els contes fonamentats en el sentir humà, en el seu aspecte més profund, creatiu i fantàstic.

En esta ocasió, vindrà al festival per a parlar-nos de Els meus delictes com a animal de companyia, una novel·la on el protagonista pateix un peculiar trastorn, sense que això supose un impediment per a dur a terme un viatge per la fantasia i la por, embolicat en una desballestada lucidesa plena d’incidents, consciència i tensions.