Ana Martínez Castillo

DISSABTE 13 DE NOVEMBRE A les 17.00 H

DISSABTE 13 DE NOVEMBRE A les 17.30 H

ana martínez
Ana Martínez Castillo – Foto de Rosa García Aguilera

Ana Martínez Castillo (Albacete, 1978) ha publicat poemes i relats en diverses antologies. És coordinadora editorial en InLimbo Edicions.

Entre les seues publicacions, destaquen els poemaris Sota l’ombra de l’arbre en flames (Edicions de l’Illa de Siltolá, 2016), La dansa de la vella (Edicions de l’Illa de Siltolá, 2017), Em vestiran amb cendres (Versàtils Editorial, 2019) i Del terrible (Xaman Edicions, 2020).

Així mateix, ha publicat la col·lecció de relats Relíquies (Eolas Edicions, 2019), Ofrenes (Eolas 2021) i participat en antologies com On les fades no s’aventuren (Apatxe Llibres, 2020) i Ars moriendi. Contes de la no vida (InLimbo, 2020)

Més informació en el seu web: http://anamartinezcastillo.com/

ofrendas

Ofrenes (Eolas Edicions)

Pròleg de David Roas

Ana Martínez Castillo ho ha tornat a fer. Després del seu excel·lent primer lliure Relíquies (2019), un autèntic descobriment en el procel·lós món de la narrativa fantàstica i terrorífica espanyola, l’autora ens entrega en aquestes Ofrenes un nou carregament d’horrors i deliris.

Qui haja tret el cap a les seues Relíquies (si no és així, que Zghoehsssgha li castigue), reconeixerà algunes de les armes que allí va utilitzar amb excel·lents resultats: l’exploració dels nostres horrors (i monstres) més pròxims, la sempre difícil combinació del fantàstic, la ironia i la paròdia sense que les històries perden (o atenuen) el seu efecte inquietant, els jocs amb l’humor negre i el grotesc, el mestratge en l’ús de l’oralitat…

En un joc de títols gens atzarós, aquelles relíquies —objectes del passat amb propietats màgiques— s’han convertit ara en ofrenes, és a dir, dons i sacrificis que s’ofereixen als éssers sobrenaturals per un benefici rebut o sol·licitat o en senyal de rendiment i adoració. Al costat d’aqueixos monstres que exigeixen ser adorats, aquest carromato d’éssers i fenòmens impossibles que tan destrament condueix l’autora explora altres tipus d’ofrenes, perquè també hi ha lloc per a formulacions de l’inquietant amb l’exploració del revenant, del tema de la crueltat infantil i del joc amb la religió passant per la fosca distopia, sense oblidar els homenatges literaris.

Avisats i avisades esteu si us submergiu en aquestes Ofrenes: ací us esperen monstres impossibles, situacions delirants, horrors (més o menys) quotidians… Encarnacions de les nostres pors i desitjos, l’altra cara del que som. O del que creem (volem?) ser.

David Roas

INLIMBO EDICIONS
COL·LECCIÓ INLIMBO NARRATIVA

ars moriendi

Núm. 1. ARS MORIENDI. CONTES DE LA NO VIDA

Títol: Ars Moriendi. Contes de la no vida
Autors: David Roas, Ángeles Mora Álvarez, Solange Rodríguez Pappe, Pablo Brescia, María Zaragoza, Ana Morán Infiesta, Alberto Chimal, Ana Llurba, Gemma Solsona Asensio i Ana Martínez Castillo
Coordinada per Gemma Solsona Asensio
Prólogo de Natalia Álvarez
Número de pàgines: 182
Preu: 17 €

Deu veus, amants de l’insòlit i el fosc, s’uneixen a Ars moriendi per a exorcitzar pors a través d’un dels grans temes literaris: la mort. Espectres, família o bruixeria s’entrellacen en aquests relats de la «no vida», sinistres i fascinants com la pròpia mort i els difunts. Deu històries sobre la pèrdua, l’efímer i aquells que es van i, tal vegada, tornen.

«Ars moriendi. Contes de la no vida insta el lector a navegar per diferents èpoques, espais i estètiques de l’horror insòlit. L’exploració de l’abast que posseeix la mort i el compendi de les pors que aquesta genera es duu a terme en un vaivé que juga amb la fascinació narrativa pel fosc, el biaix del fantàstic postmodern, l’alé poètic, el mític i l’humor negre».
(Del pròleg de Natalia Álvarez Méndez. Universitat de Lleó. Grup GEIG)

somos juegos de cordel

Núm. 2. SOM JOCS DE CORDILL

Títol: Som jocs de cordill
Autor: Ángeles Mora Álvarez
Prólogo d’Ana Martínez Castillo
Número de pàgines: 160
Preu: 15 €

En els relats d’Ángeles Mora Álvarez, la bogeria juga amb nosaltres. Estira, desfà, retorça la figura que créiem real, aqueixa que se’ns antullava vertadera, sana, neta. A les seues mans ho som tot o no som res. Sobrevola aquests contes foscos i bells, creant un tauler de personatges al·lucinats, atmosferes foscas, successos estranys. Perquè la bogeria, al cap i a la fi, és una dama capritxosa i gòtica, ombrívola i brutal, i nosaltres no som més que el fil en els seus jocs de cordill.

blancogramas

Núm. 3. BLANCOGRAMAS

Títol: Blancogramas
Autor: Gemma Solsona Asensio
Prólogo de David Roas
Nombre de pàgines: 144
Preu: 15 €

Amb Blancogramas, Gemma Solsona Asensio s’endinsa en la foscor del color blanc per a presentar-nos xiquetes que custodien un àngel en la golfa, una família que rendeix culte secret a Mary Poppins, un ancià obsessionat amb una dama espectral als carrers de Barcelona, o una jove que descobreix el perillosa que pot arribar a ser la seua millor amiga. Set relats de negror nívea, bells i terribles, dins de la millor tradició del cas estrany.

«En el seu nou llibre, Gemma Solsona també explora l’horror de la blancor i ens ofereix un estupend catàleg d’éssers i fenòmens que escapen als límits del real. Qui haja freqüentat els seus relats anteriors reconeixerà ací recurrències i obsessions: la infància, la monstruositat, l’evocació nostàlgica del passat, els espais domèstics assaltats per l’insòlit…»
(Del pròleg de David Roas)

la belleza de los muertos

Núm. 4. LA BELLESA DELS MORTS

Títol: La bellesa dels morts
Autor: Silvia Sánchez Muñoz
Número de pàgines: 130
Preu: 15 €

En els relats que componen La bellesa dels morts, Silvia Sánchez Muñoz ens col·loca davant els ulls un ram de personatges que lluiten per derrotar al silenci, desprendre’s del buit, assumir les pèrdues. Quinze relats en els quals el pertorbador habita dins del quotidià, disfressant l’inquietant de realitat com a llop amb pell d’ovella. La pròpia vida és la que subverteix i transforma el conegut en un lleu malestar, en xicotetes dosis d’abjecció, en un ressò cruel.

Una advocada tancada en un manicomi per haver comés un acte cruel que no recorda, la visita incòmoda d’una venedora de llibres, un cérvol amb instints suïcides o una família de nadius americans tractant de protegir la memòria de la seua cultura ancestral són alguns dels personatges que apareixen en aquest volum, un recorregut per la naturalesa humana i per tot allò que es perd.

yo, beato

Núm. 5. JO, BEAT

Títol: Jo, Beat
Autor: Miguel Antonio Chávez
Prólogo d’Andrés Neuman
Nombre de pàgines: 154 pàg.
Preu: 15 €

Seguint el deixant de Miguel Ángel Astúries, Rosegue Bastos, García Márquez o Vargas Llosa, l’equatorià Miguel Antonio Chávez construeix una novel·la de dictador sud-americà que, en aquest cas, no es projecta cap al passat sinó al futur, mostrant-nos els deliris de Graciano Moreno-Lange, el fundador de la República del Sagrat Cor de Jesús, una teocràcia basada en un catolicisme a ultrança on fins i tot els impostos porten noms de sants. Jo, Beat és una novel·la irreverent, distòpica, desconstruida i paròdica que transcorre al ritme febril del Bolero de Ravel, i on la crueltat i la idiotesa humanes van de la mà. El seu esperit pot resumir-se en una certa frase que excreta un dels seus personatges: «És més heroic morir com en pel·lícula de Tarantino que de disenteria».
(Manuel Moyano)

Un deliri libérrimo. Un compendi d’heretgies. I també un divertimento aterridor, considerant els patriarques, teócratas i líders alfa que tornen a copar el nostre planeta. Les al·lucinacions d’aquesta novel·la (començant per aqueixa sort de expaís on es desenvolupa l’acció) tenen tant de sàtira política com de premonició postapocalíptica. Queden així retratades unes certes forces col·lectives de magnitud proporcional a la seua espante. En altres paraules, «la destrucció del que som incapaces de construir».
(Del pròleg d’Andrés Neuman)

los ritos mudos

Núm. 6. ELS RITUS MUTS

Títol: Els ritus muts
Autor: Nerea Pallares
Pròleg de Valeria Correa Fiz
Nombre de pàgines: 116 pàg.
Preu: 13 €

«Xiquetes voltades per l’espessor dels joncs que mai van saber el que era l’horitzó; una ciutat la protagonista de la qual no reconeix ni recorda, amb la cablejada estesa en el pis com una colobra morta; una habitació que fa olor de carn retinguda; la porta d’entrada a una festa que s’obri amb un insult; una ciutat que ofereix passejos entre el feísmo arquitectònic i un altre conjunt poblacional que té l’exasperant geometria de ser un cercle perfecte, un disseny radial en un clar del bosc; o la teulada de la casa de Julián, que és un cementeri per a ocells, són alguns dels espais ominosos que presagien l’experiència del mal, crueltat o violència que patiran els seus personatges».
(Del pròleg de Valeria Correa Fiz)

«Un conjunt de relats físics fets de fang, de carn, de vi, de vent. Un llibre dur i tendre, amb olor de sang i centellejos poètics, espentat per totes aqueixes xiquetes enfadades (i amb raó) de Nerea Pallares, que abans de cremar ens regalen els seus quaderns calcinats».
Eloy Tizón

de un mundo raro

Núm. 7. D’UN MÓN RAR

Títol: D’un món rar
Autor: Solange Rodríguez Pappe
Pròleg: Giovanna Rivero
Nombre de pàgines: 180
Preu: 16 €

«Mai més l’avorrida puresa, mai més la categoria absoluta.
En D’un món rar, Solange Rodríguez Pappe inventa una tradició en la qual caben amants marcians, un bus conduït per algun Caront de províncies o gats capaços de fundar llars pòstumes en els armaris i inaugurar laberints i sendes en països esgarrifosos. La tradició de Solange no s’assentisca en taxonomies, sinó en l’acumulació lasciva d’espècies, com una Noé que es diverteix embarcant trios i altres nombres imparells en la seua nau. Com si aqueixa Noé pensara que l’única possibilitat de supervivència a aquesta sèrie de catàstrofes postmil·lenàries consistira en l’aposta per l’heterogeni.

Tretze contes com la més meravellosa de les càbales. Tretze rondalles terribles i lluminoses sobre aquest món tan volgut».
(Del pròleg de Giovanna Rivero)